Як уберегти персонал закладу від перевантаження


Робота будь-якого елітного ресторану або маленького сімейного готелю залежить від людей. Коли ваші працівники занадто втомлюються або не відчувають мотивації до командної роботи, то і сервіс стає все менш клієнтоорієнтованим. Їм просто стає не до гостинних посмішок і прислужливого поводження з гостями – офіціанти тільки й думають, як швидше закінчити зміну і піти додому.

 

Чому ваш персонал заслуговує екстра уваги

Дійсно, в результаті подібної ситуації не виграє ніхто. Незацікавлені в роботі співробітники провокують плинність кадрів, адже за статистикою, ⅔ персоналу змінюється протягом року; власники закладів втрачають час на наймання, адаптацію і навчання нових людей, поки конкуренти обслуговують реальних клієнтів і отримують реальний прибуток. Тому запам'ятайте: наскільки хороший ваш персонал, настільки перспективний ваш заклад в масштабах бізнесу.

Так, ефективна робота персоналу вашого закладу – це ключ до його прибутковості і популярності. З одного боку, доброзичливі і досвідчені офіціанти знаходяться в постійній взаємодії з гостями: радять страви, приймають замовлення, обслуговують столики. З іншого боку, високе навантаження, тотальна відповідальність, необґрунтовані штрафи ведуть до зниження мотивації персоналу. В результаті рівень закладу повільно, але впевнено падає в очах постійних і потенційних гостей.

Завдання адміністрації і ресторатора – раціонально оптимізувати роботу закладу. Ви прагнете мотивувати офіціантів, барменів і кухарів, зняти з них зайве навантаження, підвищити продуктивність їх праці, розвинути креативність і командну роботу. І для цього є кілька ефективних методів.

Способи оптимізації роботи персоналу

1)  Автоматизація процесів

Національна ресторанна асоціація США опублікувала результати дослідження, згідно з яким у 2020-му році заклади націлені максимально автоматизувати процес прийому-видачі замовлення гостю. Так, приблизно 41% ресторанів і кафе планують впроваджувати кіоски самообслуговування, планшети, спеціальне програмне забезпечення. Це допоможе знизити навантаження на персонал, прискорити обговорення клієнтів і розширити можливості закладів.

Додатковий плюс автоматизації – поліпшення контролю за роботою закладу в цілому. Наприклад, ви зможете стежити за зберіганням товарно-матеріальних цінностей, швидко проводити інвентаризацію, вести докладні технологічні карти, припиняти спроби крадіжки та ін.

 

 

2)  Їжа на винос і з доставленням

Цей тренд має попит вже багато років: людям зручно замовляти їжу на винос або прямо з доставленням додому або в офіс. За даними статистики, за останні 5 років попит на такі послуги зріс на 35%. У 2020-му році можливість робити замовлення віддалено ще сильніше закріпилась у всьому світі.

Ключові споживачі послуги доставлення та їжі на винос – мілленіали. Від інших поколінь їх відрізняють високі вимоги до ресторанів і кафе: індивідуальний підхід, креатив, можливість відстежувати статус замовлення. Щоб відповідати цим викликам, заклади зобов'язані впроваджувати нові технології, догоджаючи клієнтам і спрощуючи роботу персоналу.

 

3)  Електронне меню по QR-коду

Друковані меню потроху залишаються в минулому і незабаром зовсім втратять значення. Заклади спочатку прагли завантажувати свої PDF-файли на спеціальні сервіси, щоб дати можливість гостям відкрити електронну версію меню легким скануванням QR-коду. Сьогодні вони вийшли на новий рівень: створюють повноцінні онлайн-меню з фотографіями страв, інгредієнтами, цінами, детальним описом. Більш того, гість може почитати і написати відгук, зробити попереднє замовлення, оплатити рахунок через QR-код і скористатися іншими зручними послугами.

В результаті – гості почуваються комфортніше і впевненіше. Вони готові легко робити замовлення, дозамовляти додаткові позиції, підвищуючи середній чек столика. Це веде до того, що серед інших закладів вони швидше виберуть ваше, ніж конкурента.

 

Як вивести свій заклад на новий рівень?

Необхідно йти в ногу з актуальними запитами вашої аудиторії і враховувати популярні тренди. Наприклад, дослідження американського ресторанного бізнесу дозволило дослідницькій компанії NRA Show опублікувати наступні висновки:

  • 78% користувачів шукають онлайн-меню в інтернеті;
  • 71% гостей хочуть робити замовлення їжі на винос;
  • 52% відвідувачів розраховують підключитися до безкоштовного Wi-Fi;
  • 47% людей чекають на можливість зробити попереднє замовлення за телефоном;
  • 32% гостей хочуть оплачувати рахунки через Apple Pay і Google Pay.

Хочете бути популярним закладом в своєму сегменті – виявляйте потреби гостей, а також паралельно працюйте над спрощенням роботи залу і кухні. Автоматизація, налагодження власної служби доставлення, розробка онлайн-меню з доступом через QR-код – це ключові кроки до оптимізації роботи персоналу.