Еволюція ресторанного меню


Меню в ресторані – це не просто перелік страв і напоїв, які доступні до замовлення тут і зараз. Його значення виходить далеко за рамки невеликого фрагмента картону або паперу з надрукованою інформацією для гостя. Крім офіціантів та іншого персоналу, на ресторанне меню теж покладено завдання налагодити контакт з відвідувачем, домогтися його розташування, зупинити від бажання покинути заклад, порадити зробити замовлення і, найголовніше, мотивувати відвідувати ваш ресторан, кафе або готель знову і знову.

Тому планування, розробка, дизайн меню для ресторанного бізнесу був, є і буде критичним етапом в його розвитку. В історії людства є приклади, коли саме вдала гастрономічна карта закладу стала символом успіху. Водночас є абсолютно протилежні історії, коли бізнес дійшов до краху через недбалість з меню.

 

Зародження ресторанного меню

У певному значенні, меню – це зв'язок між гостем і закладом, а також форма усного договору. Коли офіціант пропонує відвідувачу розглянути меню або воно з'являється на сайті чи в соціальних мережах ресторану – таким чином ваш заклад робить публічну пропозицію клієнту. А значить, персонал бере на себе зобов'язання приготувати страву в точності з описом і зазначеними інгредієнтами.

Протягом століть гості закладів громадського харчування просто заходили всередину і вже на місці дізнавалися, що сьогодні готує кухар. Ця страва або кілька страв були тим, що вони будуть сьогодні їсти. Через роки, коли кафе і ресторани розвивалися та стали конкурувати між собою, гостям почали пропонувати варіанти. І щоб ознайомити їх з цим варіантами, з'явилися написані на табличках і папері меню.

 

 

Особливості перших друкованих меню

Варіанти меню, наближені до сучасних, стали виготовляти в XIX столітті. Вважається, що перше друковане меню з'явилося в Парижі. І причина тому проста: саме тоді стали активно з'являтися нові техніки друку, що дозволяють доповнити текст з красивим шрифтом привабливими малюнками. У колах експертів першою сучасною версією друкованого меню заведено вважати документ 1855-го року, створений на честь імператриці Євгенії при дворі Наполеона III.

До речі, навіть при появі друкованих меню акцент робили не на список страв і напоїв. У центрі уваги була виключно обкладинка, адже саме на неї покладали зобов'язання привертати увагу потенційних гостей. З цієї причини нерідко на лицьовій стороні зображували оголених жінок. В оформленні списку страв діяло зворотне правило: чим більше декоративних елементів, тим складніше читати і обирати. Таким чином, саме меню виглядало мінімалістично.



Тому в дизайні і поліграфії панувала простота. Меню складалося з традиційних категорій: закуски, основні страви, гарніри, десерти. Опис інгредієнтів був або зовсім відсутнім, або мінімальним, щоб не займати простір на папері. Винятком були елітні ресторани: меню в таких закладах були більш докладними, з красивими назвами і модними у всьому світі французькими словами. У таку манеру ці заклади обґрунтовували свій рівень цін.

В цілому, меню ресторанів були дуже стандартизованими. Тільки в кінці ХХ століття з'явилася можливість розвивати дизайн і подачу свого закладу за допомогою друкованої продукції. Можна було створювати нові стилі, формати, регулярно міняти меню ... Однак паралельно з такими можливостями у ресторанів з'явилися нові витрати: на дизайн, друк, заміну.

 

Знаєте, що відрізняє меню ХХI століття?

Його більше не потрібно оформляти в звичному форматі, друкувати, передавати в руки гостю, потім забирати назад, чистити, зберігати, оновлювати ... Глобально воно застаріло настільки, що гості можуть користуватися своїми ж смартфонами. Головне – закладам більше не потрібно виділяти окремий бюджет на ці потреби.

Сучасні меню для ресторанів не потребують друку, тому що світ вже давно зробив крок в онлайн. Ресторани зуміли повністю відмовитися від друкованих меню, пропонуючи своїм гостям чорно-білий штрих-код, при скануванні якого смартфонами їх перенаправляють на повноцінне QR-меню. Оскільки користувачі звикли знаходити всю потрібну інформацію в інтернеті за пару кліків, ознайомлення з пропозицією вашого ресторану в digital-форматі буде приживатися швидко (точніше вже прижилося в усьому світі).

Тому нові, актуальні, зручні меню з доступом по QR-коду впевнено витісняють інші формати. У вас ще немає онлайн-меню? Повірте, пора дізнатися і спробувати!